بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

ایده های طراحی دکوراسیون منزل

ایده های دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی
. بالای‌ تختخواب، بر روی‌ دیوار، قرار دادن‌ قاب های‌ کوچک‌ عکس‌ یا نقاشی‌ زیباست.
. می ‌توانید یک‌ سینی‌ نقره‌ای‌ را روی‌ میز کنار تخت‌ به‌ عنوان‌ رومیزی‌ قرار دهید.
. یک‌ شجره‌ نامه‌ همراه‌ با عکسی‌ از خانواده‌ تهیه‌ کنید و به‌ دیوار بزنید.
. یک‌ جعبه‌ با پاکت ‌نامه ، تمبر، چسب، کاغذ و... کنار مبل‌ نشیمن‌ قرار دهید تا در وقت‌ بیکاری‌ یادداشت ها یا نامه‌ های‌ عقب‌ افتاده‌ را بنویسید.
. الزاماً نباید وسایل‌ تزیینی‌ را از بیرون‌ خرید، یک‌ مجسمهِ کاغذی‌ یا قاب‌ عکسی‌ که‌ از حلب‌ خالی‌ روغن‌ درست‌ شده‌ است، نمونه‌های‌ جالبی‌ هستند.

 


. دکوراسیون داخلی اتاق‌ بچه‌ها را با یک‌ ستاره‌ دنباله‌ دار کاغذی‌ زیر سقف کاذب تزیین کنید.
. تختخواب ها را با روتختی های‌ رنگی، بافته‌ شده‌ و طرح ‌دار زیبا کنید.
. یک‌ چراغ‌ قدیمی، ساعت‌ یا مجسمه‌ که‌ از مادربزرگ‌ به‌ یادگار مانده‌ چهرهِ آشنایی‌ به‌ خانه‌ خواهد داد.
. در یک‌ کاسهِ شیشه ‌ای‌ میوه‌های‌ کاج، دانه‌ های‌ گیاهان، گل های‌ خشک‌ و رنگی‌ را مخلوط‌ کنید و در گوشه‌ ای‌ از اتاق‌ یا روی‌ میز قرار دهید.
. گلدان های‌ سفالی‌ خود را با نقوش‌ مختلف‌ رنگ ‌آمیزی‌ و تزیین‌ نمایید.
. فضاهای کناری دستشویی و توالت را در دکوراسیون منزل ، محل مناسبی برای نگهداری گیاهان سبز است.
. مخلوط‌ صابون های‌ رنگی‌ و گل ها در شیشه‌های‌ خالی‌ سس‌ و مربا، در دکوراسیون داخلی رنگ های‌ زیبایی‌ می‌ سازد.
. یک‌ فرش‌ یا نمد رنگی‌ جلوی‌ در یا زیر میز آشپزخانه‌ بیندازید.
. یک‌ روبان‌ و پاپیون‌ زیبا زیر قاب‌ عکس، شکل‌ جالبی‌ ایجاد می ‌کند.

در دکوراسیون مغازه و یا بازسازی ساختمان و سپس طراحی دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل این نکات را میتوان به کار بست

دکوراسیون و چیدمان حمام - انباری و آشپزخانه

چیدمان و دکوراسیون داخلی انباری


. جعبه‌ های‌ سیگار، بیسکویت‌ و... جای‌ مناسبی‌ برای‌ جمع‌ آوری‌ چیزهای‌ کوچک‌ و عجیب‌ و غریب‌ است.
. شیشه‌های‌ مربا و سس‌ را دور نیندازید، برچسب‌ روی‌ آنها را بکنید و آنها را تمیز نمایید. میخ ها و پیچ ها را درون‌ آن‌ بگذارید.
. جا کم‌ دارید؟ تاقچهِ کوچک‌ کنار پنجره‌ می ‌تواند جای‌ مناسبی‌ برای‌ وسایل‌ باشد.
. سبدها و وسایلی‌ را که‌ امکان‌ دارد، از سقف‌ کاذب آویزان‌ کنید.

دکوراسیون آشپزخانه‌ و حمام‌

. وسایل‌ زیبای آشپزخانه‌ را پنهان‌ نکنید، ظروف‌ و لیوان هایی‌ را که‌ دوست‌ دارید در سینی‌ چوبی‌ یا فلزی، گوشه‌ای‌ از آشپزخانه‌ قرار دهید.
. از قفسه‌ های‌ چوبی‌ یا فلزی‌ بر روی‌ دیوار دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی استفاده‌ کنید.
. روی‌ میز آشپزخانه‌ را با دستمال ‌سفره‌های‌ زیبا تزیین‌ کنید.
. احتیاجات‌ روزمرهِ آشپزخانه‌ را تا حد امکان‌ درون‌ یک‌ سبد حصیری‌ قرار دهید. هم‌ در دسترس‌ است‌ و هم‌ می‌ تواند زیبا باشد.

 


. شیشهِ اسانس‌ لیمو، پرتقال‌ یا کاج‌ را درون‌ حمام‌ قرار دهید.
. پنجرهِ حمام‌ را با یک‌ پرده‌ توری‌ که‌ نوارهای‌ تک‌ رنگی‌ داشته‌ باشد تزیین‌ نمایید. دو پرده‌ برای‌ حمام‌ در نظر بگیرید: پردهِ زیر پلاستیک‌ و پردهِ رو به‌ رنگ‌ روشن‌ یا سفید باشد.

در مطالب بعدی راجع به دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، بازسازی ساختمان و طراحی نما سخن خواهیم گفت

معماری آب انبارها

آب انبارها

معماری آب انبارها با گنبد و بادگیرهایش نه تنها سمبل آب بلکه سمبل شهر و آبادی نیز می باشد. معماری شایان کوچه آب انبارها به سبب ذخیره و بهره برداری از آب خنک در مناطق کویری ایران شکل گرفت و به دلیل نقش مهمی که آب در زندگی روزمره ی مردم داشت به صورت کانونی زنده برای محلات درآمده و بناهای مهم شهر از قبیل مسجد، حسینیه ها و بازار در اطراف آن شکل گرفتند.

معماری آب انبار در مناطق مختلف تحت تأثیر معماری محلی قرار گرفته است. جایی که می توان مکانهای خاص با معماری آب انبارها خاص خود را معرفی کرد

در مطالب بعدی درباره  دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ،  بازسازی ساختمان و طراحی نما  سخن خواهیم گفت

آب در معماری ایرانی

درک مفهوم آب در معماری درک «معماری آب» است. درک قوانین فیزیکی رفتار آب ، احساسات ما در مقابل کنش و واکنش آب و مهم تر از همه نقش و ثمیل و ارتباط آن با زندگی انسان ها است. موویل روکسیر می گوید: «جهان هستی نه از اتم ها که با افسانه ها انباشته شده است»

آب نیز چنین است، که فقط ترکیبی از مولکول های اکسیژن و هیدروژن بل مضنون مجموعه از قصه هاست. طرح و معماری که آب را در مجموعه ی خود وارد می کند، گنجینه ای از خصوصیات فیزیکی اسطوره ای و تمثیل ها را به خدمت می گیرد که به کار او قدرت و غنا می بخشد. ارتباط کنونی ما با آب میراث پیوند کهن انسان با آن است. گذشت قرن ها، تمثیل ها را قوت بخشیده و آن را از جزرومد؟ هزارها مصون نگاه داشته است.

معماری در این میان از تمامی ویژگی های آب بهره می گیرد و از همین روست که رابطه انسان و آب در معماری سرزمین های گوناگون ، آیینه ی فرهنگ ها می شود. آب و نقش آن در شکل گیری زیستگاه های انسانی اولیه پاسخ به نیازی زیستی و فراتر از آن که خانه سازی بار فرهنگی گیرد، معماری جلوه می کند و آب جایگاه هنری خود را پیدا کرده و از خلاقیت هنرمندان معمار پرمایه می شود.

در بخش های بعدی درباره بازسازی ساختمان و طراحی نما
   و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، سخن خواهیم گفت

دکوراسیون داخلی اتاق کودک

اختصاص بخشی به سرگرمی و فعالیتهای روزانه  

اختصاص دادن بخشی از دکوراسیون داخلی اتاق به سرگرمی‌ها و فعالیت‌های روزانه کودک، باعث شکوفایی استعدادش می‌شود. مثلاً می‌توانید روی یکی از دیوارها تابلویی از جنس چوب‌پنبه نصب کنید تا فرزندتان بتواند نقاشی‌ها و پوسترهای مورد علاقه‌‌اش را با پونز به آن بزند تا بتواند هر روز روی دیوار اتاقش مجموعه‌ای از چیزهای مورد ‌علاقه‌ا‌ش را ببیند. بچه‌ها ذاتاً به گردآوری اشیا و جمع کردن عکس‌های مورد نظرشان علاقه‌مندند. با نصب این تابلو در دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل ، آن‌ها جایی برای این کار پیدا می‌کنند و ضمناً از ریخت و پاش‌های اضافی هم جلوگیری می‌‌شود 

در بخش های بعدی درباره بازسازی ساختمان و طراحی نما   و دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل و دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، سخن خواهیم گفت