بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی ساختمان مراکز درمانی

برخی کلینیک های قدیمی که عمر زیادی از ساخت آن ها گذشته است، هم از نظر ظاهر هم ساختار کلی ساختمان دچار معایب و نقص های فراوانی هستند که پزشکان به دلیل مشغله کاری زیاد و ویزیت های بی شمار زمانی برای رسیدگی به مشکلات کلینیک پیدا نمی کنند.


این مشکلات هرچند کوچک هم باشند به مرور زمان باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تر و بزرگ تری می شوند و می تواند روی تاسیسات کلی یک ساختمان تاثیر منفی بگذارد، بنابراین برای بازسازی ساختمان باید به نکات هرچند کوچک نیز توجه شود.

برخی از مشکلات این مطب ها و کلینیک ها عبارت اند از: مشکلات لوله کشی، خرابی رادیاتورها و کولرها، نم زدگی و کهنه شدن رنگ های دیوار کلینک که آنجا را محیطی سرد و بی روح می کند که در بازسازی ساختمان مرکز درمانی باید حتما برای رفع آن اقدام کنید.


کلینیک های پزشکی و مطب های دندانپزشکی باید به گونه ای باشند که مراجعه کننده حس کند وارد فضای گرم و دلپذیری شده است، زیرا معمولا به طور عادی اکثر نوجوانان و جوانان از محیط هایی مانند مطب ها و کلینیک ها واهمه دارند و رنگ های سرد به کاررفته در آنجا این واهمه و ترس را دو چندان می کند.
برای بازسازی هر مکانی نباید سریع و بدون فکر شروع به انجام عملیات ساخت و ساز و تغییر دکوراسیون  اطراف کنید، در ابتدا باید یک لیستی برای خود تهیه کنید تا بدانید روی چه موضوعی دارید کار می کنید، به چی می خواهید برسید و هزینه مجموع تغییرات چقدر می شود.


پس برای شروع باید بعد از مشورت با متخصص در امور بازسازی ساختمان قدیمی و نوسازی، ابتدا نواقص را یادداشت کرده و با توجه به میزان بودجه و هزینه ای که می خواهید برای متریال های مختلف در نظر بگیرید لیستی از ابزارآلات و چیزایی که در طول بازسازی به آن احتیاج پیدا می کنید را یادداشت کنید و بعد از حساب کتاب و تهیه آن ها، اقدام به عملیات بازسازی کلینیک کنید.

در مطلب بعدی برخی از مواردی که در بهبود و گرمی فضای یک کلینیک که شامل دو قسمت مهم سالن انتظار و اتاق معاینه می شود، تاثیر بسزایی دارد را نام برده و به مختصر توضیح خواهیم داد.


مطلب مرتبط: طراحی دکوراسیون داروخانه نوبنیاد