بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی ساختمان و طراحی دکوراسیون اداری سازمان پارکهای کرج


در طراحی دکوراسیون داخلی این ساختمان اداری که در حقیقت مورد بازسازی قرار گرفته قوانین و استانداردهای دکوراسیون اداری در طراحی و اجرا رعایت شده و بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

این ساختمان مربوط به سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج میباشد که در بازسازی ساختمان قسمتهای مختلف آن مورد اصلاح و تغییرات قرار گرفته است تا پاسخگوی نیاز های فضایی و کاربری مورد نیاز در این محیط اداری باشد.

در ابتدا طراحان شرکت پس از بازدید از محل پروژه و صحبت با کارفرما و آگاهی از خواسته ها و نیازهای کاربری مورد نظر که بخش اداری یک سازمان وابسته به شهرداری است، شروع به طراحی داخلی فضا و ترکیب فضاهای قدیمی و نیز طراحی دکوراسیون اداری و مبلمان اداری  مربوط به آن که شامل میزهای مدیریت، میز پذیرش، فایلها و کمدها و قفسه های آرشیو مدارک، طراحی پارتیشن اداری و .... نمودند.

طراحی پلان و معماری فضا بر این اساس انجام شد که در متراژ داده شده هم فضای مدیریت و جلسات عادی و روزمره ایشان تعبیه شد و نیز فضایی مجزا برای جلسات خصوصی ایشان به همراه پارتیشن مخصوص و جداکننده که به نوعی عایق صوتی نیز بود و همچنین فضایی کوچک برای استراحت مدیر و دیگر فضایی برای کارمندی و رئیس دفتر مدیر که بسیار زیبا و خاص طراحی شد.

 با توجه به اینکه معمولا از ابتدای طراحی هر پروژه،نقشه های الکتریکال و مکانیکال در نظر گرفته می شود و پس از طراحی دکوراسیون داخلی تهیه و تنظیم می گردد، به دلایل تاسیساتی در این پروژه که قرار بر این بوده در سیستم لوله کشی و تاسیساتی آب و گاز آن تغییرات ایجاد نشود و نیز اجرای پروژه هر چه سریعتر به اتمام برسد، بنابراین در سقف کاذب ساختمان تغییری ایجاد نشده و فقط طراحی تاسیسات الکتریکی و نورپردازی صورت گرفته است.

دیوارهای کاذب به صورت دکوراتیو و با طراحی نورپردازی و کاغذ دیواری برای فضاهای این ساختمان طراحی شده است و از خسته کنندگی فضای اداری کاسته و به افزایش روحیه کارکنان کمک میکند.

فضاهای مورد نیاز برای این شرکت شامل اتاق مدیریت، سالن کنفرانس، اتاق استراحت مدیر، بخش اداری مربوط به منشی مدیر و قسمت پذیرش بوده است که به طور کامل بازسازی و طراحی دکوراسیون داخلی شده اند. اتاق مدیریت و سالن کنفرانس توسط پارتیشنی طراحی شده، تفکیک شده اند که هم نقش جداکننده دارد و هم المانی دکوراتیو محسوب میشود.

میز ها و فایل های اداری، میز مدیریت و میز منشی و .... توسط طراحان شرکت طراحی شده اند و سعی شده استانداردهای مربوطه و نیازهای فضا در نظر گرفته شده و در طراحی ها به طور کامل رعایت شود.

لازم به ذکر است کلیه کارهای چوبی این پروژه با MDF  ساخته شد و سپس برای رنگ کاری به کارگاه رنگ فرستاده شد و در نهایت تمامی دکورهای چوبی بسیار زیبا و شکیل با رنگ پلی اورتان تحویل سازمان گردید. و دیگر اینکه کلیه دیوارهای کاذب بر اساس طرح و با متریالی به نام کناف اجرا گردید و مطابق عکسهای موجود در سایت کلیه مراحل اجرا بر اساس اجرای دقیق و میلیمتری طرح دکوراسیون اداری پیش رفت.

عکسهای طراحی و اجرای این پروژه را می توانید از طریق این لینک مشاهده نمایید:

بازسازی ساختمان سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.