بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

جایگاه آکواریوم در طراحی دکوراسیون داخلی



وجود آشفتگی در زندگی شهری و صنعتی امروز ضرورت ایجاد آرامش را دو چندان می کند ، برای دستیابی به این مهم روشهای متعددی در پیش روی ما قرار دارد و تنها با باز کردن چشم سومی می توان بر این مقوله تسلط یافت . یکی از روشهای رسیدن به آرامش دسترسی به محیط طبیعی است ، متاسفانه امروزه با گسترش زندگی آپارتمانی رابطه انسان با طبیعت به میزان قابل توجه ای قطع شده است و انسان همواره در تلاش است تا این خلاء بزرگ را با کشاندن گوشه هایی از طبیعت به محل زندگی خود پر کند . در کشور های توسعه یافته آکواریوم جزئی از دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود و فروشگاه ها و اماکن تجاری بشمار می رود . روانشناسان معتقدند 15 دقیقه تماشای آکواریوم می تواند انسان را به مدت 48 ساعت شاداب نگه دارد و بر تمرکز افراد جهت یادگیری بیافزاید. گذشته از آن آکواریوم می تواند به زیبایی معماری و دکوراسیون داخلی بنا کمک شایانی کند ، البته رعایت اصول صحیح در بکار گیری آکواریوم بسیار مهم و قابل اهمیت است .
بسیاری از معماران و طراحان داخلی تنها به پیشبینی مکانی برای قرار گیری آکواریوم بسنده می کنند و از محدودیت استفاده آکواریوم در محیط های خاص غافلند . بکار گیری غیر اصولی آکواریوم نه تنها به زیبایی فضا کمک نمی کند بلکه با رشد جلبکها منظر زننده ای را ایجاد می نمایند.


در مطالب بعدی در رابطه با دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون تجاری ، دکوراسیون رستوران و فست فود  ، سقف کاذب ، نورپردازی ، کاغذ دیواری ، کفپوش ، میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان و طراحی نما و ....مطالبی عنوان خواهیم کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.