بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

بازسازی و صنعت ساختمان

نکته ها و ایده های معماری - بازسازی و نوسازی ساختمان

سقف کاذب ترکیبی در دکوراسیون داخلی


سقف کاذب ترکیبی

اجراء چند نوع سقف کاذب درکنار همدیگر ودر غالب یک طرح هندسی منظم و یا غیر منظم به همراه شکست و اختلاف سطح مختلف را سقف کاذب ترکیبی گویند .

برای اجراء چنین سقفی ، طرحی مناسب با سازه های سقف کاذب الزامی است. 

نکته ای که دراین سقف وجود دارد ، استفاده از نورپردازی و گونه های مختلف از چراغهای توکار است، که جلوه خاصی به طرحهای هندسی و رنگ آمیزی سقف کاذب ترکیبی میدهد.

معمولا" برای اجرا ء این سقف زیر سازی مناسبی را بوجود می آورند ، که با آهنکشی ویا بدون آهنکشی است. که در هر صورت باید محاسبه فنی لازمه لحاظ گردد.

 

معمولا" این نوع سقف با قیمت بیشتری نسبت به سقفهای دیگر قابل اجراء است . بنا به عواملی که ذکر خواهم کرد ، مثل سازه و زیرسازی بیشتری را طلب میکند سازه های آهنی و سازه مربوط به خود سقف مورد نظر در هنگام اجراء باعث اتلاف وقت بیشتری می شود . که از نظر زما نبندی در اجراء با سقفهای دیگر متفاوت است .

سقف کاذب ترکیبی را معمولا" در مساحتهای بزرگ ( که مساحت مورد نظر یکجا باشد و پراکندگی نداشته باشد یعنی دیوار و دیگر عوامل جدا کننده فضا وجود نداشته باشد ) اجرء میشود چون زیبای بهتری را جلوه گرمی نمائید . در موارد دیگر معمولا" بدون آهنکشی پشت سقف ( البته در مساحتی کم ) انجام میگردد، مثل سرویسها ، کارایی بیشتری دارد .

 

سقف کاذب ترکیبی در اختلاف سطح و در دکوراسیون داخلی ، دکوراسیون منزل ، دکوراسیون مغازه ، دکوراسیون اداری ، دکوراسیون رستوران و فست فود T میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان و طراحی نما و....، اگر اجراء شود ، زیبای خاصی را دارد که با رنگی متفاوت و قرینه نسبت به دیگر سطوح ( همان مساحت اجرایی) جلوه خاصی را دارا می شود.

کاغذ دیواری ، کفپوش ، میز و مبلمان ، بازسازی ساختمان و طراحی نما در پست های بعدی در این باره مطالبی بیان خواهیم کرد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.